Hunter, opgericht in 1856, is een vooruitstrevend Brits erfgoedmerk dat bekend staat om zijn iconische Original boot en dat twee Koninklijke Aanwijzingsbevelen van HM The Queen en HRH The Duke of Edinburgh bezit. Het merk heeft een rijke geschiedenis van innovatie en blijft ontwerpen om te beschermen tegen de elementen en te presteren in gevarieerde landschappen.
De wereldwijd erkende Wellington laars werd voor het eerst geïntroduceerd in 1956, met elk paar nog steeds handgemaakt op dezelfde leest uit 28 individuele onderdelen. Al meer dan 160 jaar bouwt Hunter voort op dit erfgoed en breidt de schoenencollectie uit met bovenkleding, tassen en accessoires om te beschermen tegen het weer en te presteren op alle terreinen. Dit omvat de functie-gedreven stukken ontworpen voor outdoor prestaties in zowel landelijke als stedelijke omgevingen.
Bij Hunter hebben we een diepe band met de natuur en een geschiedenis geworteld in bescherming. Wij maken al meer dan 160 jaar weerbestendige producten om de buitenwereld vrijer te ervaren, en wij vertrouwen op natuurlijk rubber uit bossen om deze producten te maken. Daarom geloven wij dat het noodzakelijk is dat wij ons steentje bijdragen aan de bescherming van en zorg voor onze planeet en degenen die beïnvloed worden door wat wij doen, zodat we samen het buitenleven kunnen verkennen voor de komende generaties.
In 2021 hebben wij beloofd ervoor te zorgen dat 100% van onze verpakkingen recyclebaar
zijn.
Tegen 2024 zullen wij hierop voortbouwen om ervoor te zorgen dat 100% van onze
papieren verpakkingen ook traceerbaar zijn en afkomstig zijn van FSC®-
gecertificeerde en andere duurzame bronnen - in overeenstemming met ons
Bosmaterialenbeleid.
Sinds 2019 hebben we 2 ton rubberen schoeisel gerecycled via ons Hunter ReBoot-initiatief en ons interne recyclingschema voor rubberen laarzen.
Vanaf september 2022 zal Hunter ReBoot beschikbaar zijn in de VS, het VK en Japan, aangezien we meer klanten blijven aanmoedigen om onze rubberen laarzen te recyclen.
In 2022 hebben we onze directe en indirecte wereldwijde emissies gemeten en alle directe emissies van onze wereldwijde winkels en kantoren gecompenseerd.
In 2023 zullen we interne doelstellingen voor koolstofvermindering vaststellen en in 2024 zullen we ons aansluiten bij het Science Based Targets Initiative, dat volledige
verantwoording en transparantie garandeert.
In 2022 hebben we een wereldwijde personeelsvragenlijst over diversiteit en inclusie ingevuld en EDUK ingehuurd om ons programma te analyseren en aanbevelingen te doen voor voortdurende verbetering. Tegen september 2022 zullen wij voor alle aanwervende managers een inclusieve leiderschapstraining hebben georganiseerd.
Om te blijven werken aan een cultuur waarin iedereen zich gewaardeerd en geaccepteerd voelt, zullen wij tegen 2023 ons herziene wervingsbeleid in de praktijk brengen, de interne communicatie rond D&I opvoeren en een analyse maken van de beloningsverschillen tussen mannen en vrouwen om ervoor te zorgen dat wij ons blijven inzetten voor gelijke beloning.